Zelda, goddess of wisdom

série: SNES
auteur:
éditeur: Super Nintendo
genre: Game RPG
classement: Box TV3
format: cartridge only
état: TBE
valeur: 30 €
critère: **
remarques: the Legend of Zelda: goddess of wisdom was released in 2010
and is an unofficial game in the legend of Zelda series;
it was co-developed by Omega and SePH,
however, the game was fully debugged by Puzzledude,
SePH had previously created the legend of Zelda:
parallel Words fangame and their experience with ROM hacks
certainly made developing goddess of wisdom a smoother process

game walkthrough:
first you must meet the old man and his daughter,
when leaving the castle, you get one heart,
find parts for another heart before entering the first level

then complete level one to get the power gauntlet
it is abit tricky, to get the final key,
you have to eliminate all enemies in the basement
but then with the gauntlet you will be able
to get the magic cape and a second bottle

second level
you can buy 2 magic bottles on the screen below
then go into level just in the near
a) you need 4 keys to get the giant key,
3 keys are to be found in the basement
(you have to play with blue and red blocks)
b) then arriving in the last sequence,
you have to illuminate 4 lamps starting
from the above and just after having lit the fourth one,
you have to enter the door, you have only 2 seconds,
otherwise the door will close again!

Information 1)
the game had several debuggers but only
the version worked on by Puzzledude is the complete game,
other versions of the game cannot be completed
as they contain game-breaking bugs that prevent progress

goddess of wisdom features an entirely new story
and seems to be set in a different timeline
which has provided the developers with a lot of freedom for the plot,
the game begins with Link's uncle racing to save Princess Zelda
who was captured by the Council of Wizards;
as expected, things go awry, and Link must save Zelda himself.

As the game continues, it becomes clear why the Council kidnapped Zelda
and Link is the only one who can save the world from the horror
that's about to be unleashed,
the Wizards have also stolen the Crystal of Wisdom
shattered it and spread the pieces to their members
in preparation for their plans to pass,

it's a classic Legend of Zelda style story
and considering the Council of Wizards is looking to take over the world,
it's not surprising that Ganondorf is somehow involved

there is nothing too special about the plot in this game
but it certainly fits in with the style
of the official Legend of Zelda games;
it was created as a hack for the legend of Zelda:
a Link to the past and the start of the game
is very close to the plot of the original

Plot enthusiasts shouldn't expect an amazing story
that explains anything from the series,
but this is still an entertaining story,
there are side quests in the game
but most of them are hidden and are not very obvious,
while there are some side quests, there's a lot less to do in this game,
players need to travel through the Hyrule overworld
as they search for the pieces of Crystal of Wisdom
and fight to stop the council of Wizards

it follows the classic Action-Adventure style
seen in the main series where the player takes control of Link
as he fights his way through Hyrule;
this is done from the overworld map
which is used to navigate through the different zones,
there are plenty of areas for the player to explore
and almost all of these zones are from the official games

Information 2)
das genialste Zelda, welches auf dem Snes existiert,
es vereint das beste aus “a link to the past”
und “parallel worlds”, ohne gleichzeitig deren nachteile zu übernehmen,
sprich, es ist sehr schwierig jedoch ohne jemals unspielbar zu werden,
die Rätsel in den dungeons(das beste am Spiel)
sind ebenfalls hammerhart aber dennoch alle
mit etwas nachdenken selber zu lösen,
die für Zelda so wichtige und die spielspassfördernde “Erkundung der Umgebung”
ist nirgendwo besser als hier,
die Bosse sind eine ganze Stufe schwerer als im original
aber immernoch leichter als in “parallel worlds”
und endlich haben die ehemals optionalen items
z.b. bumerang, magieumhang, eisstab, medallions)
eine wichtige Funktion und sind sogar nötig zum Lösen vieler Rätsel

- manche Schalter sind nur duch diagonal geworfenen bumerang erreichbar
- der Magieumhang wird benötigt um durch Objekte hindurch zu gehen
- mit dem Eisstab werden Gegner eingefroren
und auf unerreichbare Schalter geworfen
- das Erde-medallion verwandelt Gegner,
die gegen den Eisstab immun sind in solche,die es nicht mehr sind
- das Luft-medallion friert Gegner ein,
die immun gegen den Eisstab sind.

- die Lichtwelt, Schattenwelt,und auch sonst alles andere
wurde komplett verändert,
man kann nicht einfach von Punkt a nach b gehen,
denn immer wieder tauchen Hindernisse auf,
für die man (noch)nicht das passende item hat,
also wieder zurück und weiter umsehen,
ob man nicht doch etwas übersehen hat.

- die Oberwelt ist etwas kleiner als in “a link to the past”,
die dungeons jedoch dürften die dreifache
bis sogar fünffache Größe der Originaldungeons erreichen
und sind vollgepackt mit den genialsten Rätseln,
die jemals in einem Zelda-Spiel gesehen werden

aufällig ist auch, daß es (wie auch bei “parallel worlds”)
in vielen dungeons jetzt 2 große Truhen gibt,
wobei man eine der beiden Truhen nicht immer erreichen kann,
weil man ein Item aus einem späteren dungeon benötigt,
es müssen also einige Verliese (nicht alle) mehrmals besucht werden,
wenn man alles im Spiel finden will

Zwei Stellen sind bemerkenswert:
1/ ein bestimmter Bosskampf findet in einem Raum statt,
der KOMPLETT aus Stachelboden besteht,
man hat keinerlei Rückzugsmöglichkeit zum verschnaufen
und muss den Boss besiegen,bevor der Stachelboden tötet,
dieses “pseudozeitlimit” zwingt dazu,
so schnell und so geschickt wie möglich zu kämpfen
und trotzdem (egal wie gut man ist)
mindestens ein Elixier dabei zu haben,
falls man mit null Magie in den Kampf geht
(mit Magie kann der Zauberumhang vor den stacheln schützen),
betretet man diesen Raum ohne Elixir oder ohne magie
(egal wie viele Herzen man hat),
hat man keine Chance, Tip: immer ein Elixier dabei,
egal wo man gerade hingeht oder was man vorhabt

2/ fällt man während dem Endkampf gegen Ganon in ein der Löcher,
landet man in einem stachelraum OHNE Ausgang,
das bedeutet in diesem Fall leider den sofortigen Tod,
da nicht einmal der Zauberspiegel von hier rausteleportieren kann,
soll wohl ein “gag” vom Hacker gewesen sein!

>> dieses Spiel kann jedem zelda fan wärmstens empfohlen werden,
denn es macht genau das,was noch kein Spiel vorher konnte:
es löst das Problem, das man hat,
wenn man “a link to the past” durchgespielt hat
und sich wünscht, man könnte die Erinnerung daran löschen
und gleich nocheinmal anfangen
”parallel worlds” hat zwar den gleichen effekt,
ist aber aufgrund seines Schwierigkeitsgrads nicht jedermans sache,
goddess of wisdom allerdings ist einfach nur Spielspass pur
n.b. aber auch recht schwierig!
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